maandag 3 september 2007

Hallo Iedereeen!

Jah eindelijk laat ik nog iets van me weten! Ik ben den donderdag voor de eerste keer naar school geweest. Wel, da was nu is heel plezant! Ik kwam der aan helemaal alleen, er klinkt luide kindermuziek vanop de achterste speelplaats, zo gat dit dus elke morgend. En bij een een bepaald liedje gaat iedereen in zn rijen staan draaien zich naar de vlag toe. Als het volkslied begint word de vlag opgehesen. Echt te grappig! iedereen gaat in een rechte houding staan met de rechterhand op de borst, heel plechtig, en heeeeeeel komisch haha! Ik probeer iedere morgen mn lach in te houden. Ze hebben me in Toerisme geplaatst, zodat ik veel van het land kan zien, dus dit jaar heb ik spijtig genoeg weeral duits, maar ook Italiaans, da's wel positief. Ik versta echt wel niks van wat de leerkrachten zeggen. Iedereen spreekt hier zo snel, en ze articuleren hier niet. Maar als ze dat wel doen, dan begrijp ik de mensen meestal wel. Hoe ga ik hier spaans leren als de mensen niet duidelijk spreken?! Mijn spaanse woordenschat is wel wat rijker geworden,maar vooral met jongerentaal, maar vervoegen in het spaans is zo'n ramp! Ma soit! De lessen zijn hier zoo chill! De relatie ss leerkracht en Leerling is ook echt chill, iets chiller dan in Belgie, in mijn school. Er worden constant grapjes gemaakt, de leerkrachten en leerlingen, of gewoonweg de dominicanen zijn echt geflipt. Zo'n zotte mensen, niet normaal,sociaal, zo luidruchtig, zo vriendelijk!, zo vriendschappelijk, zo liefdevol in omgang, spontaan, goedlachs, grappig, zo vrolijk, daim! allemaal zo vrolijk, huppelende dansende zingende meisjes, jongens zijn gentlemans,... Ik vind de dominicanen een zalig volk, momenteel kan ik er nog niks slechts over zeggen. Hier kan ik echt echt van de eerste keer mezelf zijn. Alle ik ben echt wel moe na zo´n dag tussen al die springerige mensen. Jah der is altijd ambiance. Tvalt me op da alle mensen zo goed me elkaar overeen komen, dat is toch vooral in het zesde zo. Dus vanaf de eerste dag had ik al vrienden, nu heb ik er nog meer, en tot hier toe heb ik mij al echt goed geamusseerd. Zo op school gaat het heel goed, ik word goed opgevangen. Thuis ook. Ik voel mij hier elke dag iets meer thuis. Vrijdag ben ik ben ik ziek geworden. Na het eten kreegik ineens veel maagpijn, werd ik misselijk, en daarna kreeg ik koorts en diarree. Dit naart schijnt normaal en gebeurd vaak bij afs-studenten. De maag past zich aan en dit gaat gepaard met deze symptomen. Het gaat al veel beter met me, maar ik mag niet te veel eten, niet te veel vet, neem een heel vies fluoroos drankje in na elke maaltijd enzoe... het komt goe me mij. Word vervolgd!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

tis daar echt iets voor u he, al die lieve mense, constant feeste en lache enzo. Ben blij da je't daar zo naar je zin hebt. Ik zou't ni kunne, echt pffffffff, kzou alles hier te hard missen. zo lang vliege zou mij ook fataal zijn, kwor al gek na 3u in een bus ;-).
Soit, amuseer je daar goed, bruin maar goe (wa er ni aan zal mankere wss, ma ja...). Hier is't koud, vochtig, winderig en heel soms een beetje zonnig. Typisch Belgisch Weertje dus.
Ik kom regelmatig lezen, ben curieus naar't volgende avontuur!
Xxx
Joke

ps: oeveel uur verschil is er eiglek?

Anoniem zei

Ik hoopte dat je het leuk zou vinden en je vlug zou aanpassen maar zo snel, zulk gelukkig en positief nieuws...dat had ik nu ook weer niet verwacht.Het maakt me blij en trots op je dat je zo hebt doorgezet van af je eerste gedachte om met AFS weg te gaan tot het moeilijke afscheid en de eerste dagen dat je het nog allemaal zo vreemd vond daar en je telkens tegen jezelf zei "ik zet door en laat het niet aan mijn hart komen!" . Ik wens je verder liefdevolle mensen rond je en heel veel vrienden die je doen lachen elke dag weer. knuffel.
mam

SANTO DOMINGO

SANTO DOMINGO
De Hoofdstad

Tijd in

Santo Domingo