dinsdag 1 juli 2008

De laaste weken

luchtvervuiling. En toch hou ik van dit land. Wel ik heb hier een o-zo-fantastische tijd beleeft in een familie waar ik een heel sterke band mee heb gecreeerd, ik zie hen doodgraag, ik heb hier fantastische mensen leren kennen die me zoveel vriendschap hebben gegeven en vrienden voor het leven gemaakt zowel dominicaans als europees. Met mijn dominicaanse vrienden deel ik dezelfde passie: dans en muziek en wat ik hier zo tof vind is dat we soms gewoon samen komen om enkel te dansen, elkaar danspasjes aan te leren en dansfilmpjes op you tube bekijken en daarvan proberen te leren haha, dit doet toch niemand in België. Dit gebeurt enkel in de caraiben denk ik waar iedereen van dansen houd.------------- Maar de personen waar ik dit jaar het meest heb aangehad zijn Linde en lara, mn beste vriendinnetjes hier, daar heb ik wat mee afgelachen, ongelofelijk veel lol dat wij hebben gemaakt. Volgens de afsstudentenDe laatste maand is het niet zo'n goed weer geweest, het regenseizoen is aangebroken, spijtig wel, maar ik trek mij er niet van aan want ik amusseer mij hier toch goed. Ik kan zo van alles hier genieten vooral als ik in de auto zit met de typische muziek van hier die echt goed past bij de sfeer in Santo Domingo. Ik hou ervan om in de bus te zitten op weg naar andere steden en je door bergen, vlakten, langs rivieren en zeeen rijd, nog nooit heb ik zoveel liefde voor een land gevoeld, ookal is het totaal niet zo'n ideaal land om er direct even te gaan wonen, ik voel me hier nog niet eens veilig op straat sinds ze Linde bijna hebben kunnen beroven, de helft van de bevolking leeft in armoede, heel triest vind ik, de politiek trekt op niks, veel natuur- en zijn de Belgen de zotste mensen van iedereen en dat merk je ook wel, wij belgen zitten contstant grapjes te maken en te lachen, het meeste lawaai van iedereen te maken en de rest is gewoon veel rustiger en dat is niet negatief want ik kom heel goed overeen met de rest van de studenten en het zijn allemaal schatten van mensen. In zo'n grote groep mensen kan je je wel inbeelden dat er altijd iemand bijzit die je niet zo graag hebt en in deze groep heb ik dat niet, ik vind iedereen echt tof. De Belgische meisjes Thomas de Belgische jongen Ik ben door afs benoemd tot de meest 'gedominicaniseerde' en op vlak van te laat komen klopt het echt! Ik verontschuldig mij nu al voor al die keren dat ik ga proberen op tijd te komen maar dat het me niet zal lukken. Ik heb de gewoonte om tot 2 uur te laat te komen en eigenlijk vind ik het chiller zo, ik heb die stress niet meer, als ik ergens naartoe ga dan doe ik alles op mijn gemak en genietend , ik vind dat zo leuk. een zotte amerikaanse die de gewoonte heeft om in elke bar op de toog te staan dansen met haar vriendinnetjes.

Geen opmerkingen:

SANTO DOMINGO

SANTO DOMINGO
De Hoofdstad

Tijd in

Santo Domingo