zaterdag 22 december 2007

Ja gisteren nadat ik dat berichtje op mijn blog gezet had, was het weeral zover. Estrella kwam gillend de trap opgelopen omdat de dieven de poort weer hadden open gedaan, in godsnaam!! Ik was naar buiten aan het kijken of ik een dief zag en zag niets, okay. Na een tijdje, toen mijn mama thuis was aangekomen en ze de poort had gesloten, kwamen Estrella em mama half lachend van de spanning en half hysterisch de trap op gelopen, mijn hart ging nogal tekeer. Ik zag de zwarte auto achter de muur van ons huis staan, die bleef daar voor een tijdje en uiteindelijk deed hij een schijnbeweging alsof hij binnen ging rijden maar uiteindelijk reed hij weg. Mijn mama was maar aan het schreeuwen tegen mij "VERDOMME KIND ,ZET HET ALARM OP" Ik weet samen met mijn papa als enigsten hoe je het alarm aan en af moest zetten. HEt lukte mij maar niet, dus werden die twee vrouwen nog meer hysterisch en aan de andere kant waren ze er echt mee aan het lachen. Zij waren diegenen die mij bang maakten. Dat was allemaal zo griezelig. Onze buren kwamen om de een of andere redenen buiten met elks een baseballbat in hun handen. De dieven hier zijn echt gevaarlijk. Maarja om binnen te komen moet ze nog drie sloten open maken, er is een slot tussen gelijkvloers en het eerste verdiep, die gaat elke nacht op slot. Ik heb die nacht niet goed geslapen van de schrik, gelukkig lag Lindeke naast mij en was ik dus niet alleen. Mijn mama heeft de politie en de mensen van het alarmsysteem gewaarschuwd en de volgende keer als de dieven weer komen, dan komen ze meteen af en hopelijk kunnen ze die vuile dieven pakken nonedbolle! Maar dus , alles is in orde nu hoop ik. Het goede goede goede nieuws is dat mijne liefste Seba mij komt bezoeken, over een dikke maand, zo snel! in mijn familie gaat het goed! Ik heb net een klein probleempje gehad met mijn zus, maar dat is nu ook weer goed gekomen. Ze was kwaad op mij omdat ik tegen iemand had gezegd dat zij egoïstisch was omdat ze regelmatig ineens een wachtwoord zet op de pc en op ARes (een programma om muziek te downloaden) zodat enkel zij erop kan en mijn broertjes en ik niet. Ofja, dat is een heel verhaal blabla, maar ze was kwaad op mij en dat was heel duidelijk. Ze deed zo bitchig tegen mij, oh verschrikkelijk, ze negeerde mij vaak enzo... Ik werd er op de duur zo triestig van, want ik kan niet tegen die spanning! En mijn mama zei tegen mij dat ik daarover nog niet met haar mocht praten omdat mijn zus zooo aan mijn mama gezegd had om niet te zeggen tegen mij dat ze op mij kwaad was. Dus moest ik mijn mond houden om mijn mama niet te veraden. Uiteindelijk mocht ik wel met haar praten en mijn zus was in mijn gezicht aan het liegen liegen liegen, zo DAIMN TYPISCH, dat ze niet op me kwaad was en dat ze altijd zo tegen mij deed, Yea right I'm not stupid. Okay, maar ik heb ondertussen al gemerkt dat als ze boos is op mij ze het wel tegen de hele wereld zegt , maar niet aan mij, waarom weet ik niet maar kom. Ik moet daar mee leren leven. Nu doet ze terug tof tegen mij. Ik zie mijn zus zo graag eh. Met mij gaat het goed, deze tijd behoort tot een van de meest zorgeloze tijden die ik ooit heb gehad in mijn leven. Ik voel dat de aanpassing stilletjes aan voltooid is geraakt. Dit is mijn leven, de manier waarop ik leef heb ik, geloof ik, toch bijna helemaal aanvaard. Ik denk veel minder aan België, maar droom nog vaak over België. Oost west thuis best.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heej Valentina!
Woow, als ik je foto's en verhalen bekijk, lijk je precies wel een gouden tijd te beleven! En zo hoort het ook!:) Dat je soms heimwee hebt en de ene dag vrolijk bent en nadien weer triest, is ook heel herkenbaar voor mij! Maar ik denk dat dat je ook telkens weer een beetje sterker maakt, tot je helemaal aangepast bent en (zoals je al wat laat doorklinken) steeds minder graag wil terugkeren naar België ;)Ik zie veel verschillen en gelijkenissen tussen onze avonturen en dat maakt het zo interessant om jou blog te lezen! :)
Ook hier in peru zijn de mensen heel wat socialer en daar geniet ik zo van!! Wat ik dan weer wel nog steeds mis, is groene natuur.. Ik leef in het midden van de woestijn en voor een groene natuurliefhebber is dat wel een hele aanpassing! Maar ja, ik probeer me dan maar op andere zaken te concentreren. Ik geniet van de feest-cultuur, de zalige AFS bende, mijn spaans dat begint te beteren, de beginnende vakantie,... Ben toch blij dat ik deze beslissing genomen heb! Het is niet steeds gemakkelijk, maar tegelijkertijd leren we er veel uit en beleven we hemelse avonturen! We mogen er terrecht trots op zijn ;) Ook moet ik je bekennen dat je fotografeertalent hebt! Vooral die foto van je broertje in de deuropening is geweldig!:p Ik hoop dat hij nu een beetje liever voor je is.., maar ik ben er zeker van dat hij je diep in zijn hartje wel graag heeft hoor ;) meisjes plagen, liefde vragen :) Ikzelf heb een zusje van 15, dus dat is wel wat anders. Met mijn zusje en mijn mama kom ik super goed overeen!:) Alleen mijn gastpapa heeft een een raar karakter.. Hij is nogal gesloten en negeert mij zo ongeveer :( Als hij boos is, is hij boos op iedereen en praat een paar weken niet.. Dit heeft me een tijd heel verdrietig gemaakt en nu soms nog, maar ja.. ik zie nog wel hoe het evolueert...
Ik wens je alvast nog super veel moed, geluk en succes toe voor komend jaartje en ook een zalig kerstfeest! :) Let goed op jezelf! Hoop dat die dieven niet te vaak meer terug komen!
Weet dat er hier in peru iemand is die aan je denkt en voor je duimt! :) dikke zoen en knuffel,
Kristine uit Peru :) X

SANTO DOMINGO

SANTO DOMINGO
De Hoofdstad

Tijd in

Santo Domingo