vrijdag 28 september 2007

Na een maand

De groep zonder Lara die de foto aan het trekken was. Hier ziet ge mij met beste vriendje ' Javier' , een schat van een kind en een geweldige deugeniet. Ik hou van dit kind. De kindjes van de andere familie die mee was. Zoals gewoonlijk; tot en met geflipt. Nagua; Lara en ik Paloma, Valentina, Mary Pliy, Patricia Okay ik zit hier nu al iets meer dan een maand, un mes y pico, en het lijkt of hier ik al maaaaaaanden zit. Ik begin stilaan toch wat terug naar belgië te verlangen; het brood!, het brood hier is echt niet te vreten(slap, droog, wit, zoet), mijn straat, mijn huisje, mijn vrienden,... Ik zou toch wel nog eens voor een dag of twee willen terug komen en niet langer want ik zou al zot worden van de kou en ik zou direct de muziek en de discotheken missen, en natuurlijk de natuur, de kleurrijke winkels en straten. Wat mij hier heel erg opvalt is dat de mensen(de jeugd) echt vaak problemen met hun vrienden. Je hoort hier zo vaak verhalen over bedriegen en over geheimen die niet worden stilgehouden. Er zijn hier veel mensen die twee 'vriendjes of vriendinnetjes' hebben enz... Veel mensen die ik ken zijn echt niet te vertrouwen, zelfs al ben je heel goed met hen bevriend. Ik heb vriendinnen die hierdoor in de problemen zitten omdat hun vriendinnen hen veraden. Ik begrijp dat echt niet. Mijn 'echte' vriendinnen zijn gelukkig niet zo! Ik heb het ookal een keer meegemaakt dat ik iets zei tegen iemand dat vrij persoonlijk was en de volgende dag wist iedereen het. Dus nu let ik heel goed op mijn woorden. Het beschermend en moederlijk gedrag van Patricia word me teveel met als gevolg dat ik begin te rebeleren en express den aap begin uit te hangen. Ze behandeld me als een klein kind en ik ben dat beu, estoy HartO! Mijn mama kon mij vandaag niet komen ophalen van 't school, dus heeft ze een taxi gestuurd en Patricia was ongerust, ze had mijn woonadres op een papiertje geschreven en honderd keer herhaald dat ik het veilig moest wegsteken en het niet mocht verliezen. Tjah ik weet mijn adres nu ook wel vanbuiten, maarja dat verstond ze precies niet en ik sprak nochtans spaans a lo dominicano. En dan steeds die Wat-moet-er-van-jou-worden-blik, aiaiaiaiaiaiaiai en dan begin ik nog meer debieler te doen. Man man man :D. Natuurlijk zijn mijn ouders echt blij met haar als mijn vriendin, typisch. De Jongens hier aiai, tzijn echt machos en charmeurs. Ookal hebben ze een vriendin (of geen), ze flirten graag met andere meisjes, ookal staat hun vriendinneke een paar meter verder. De meisjes hier zijn echt braaf(in alle opzichten) in vergelijking met mij. Ik voel me echt een stout kind, ik ben de deugeniet van de klas. Ze zouden Iante eens moeten leren kennen hahaha. De leerkrachten laten me alles testen meedoen. Natuurlijk bergijp ik echt niks van de leerstof en moet ik altijd een blanco blad afgeven. Als het multiplechoice vragen heb dan gok ik en tot mn grote verbazing had ik voor geschiedens 80% !!! Ik had zelfs meer dan anderen! Ik begrijp helemaal niet waarom ze me de testen laten meedoen als ze weten dat ik toch niets kan invullen. Duits is op dit moment mn beste vak: voor mn taken heb ik al mijn punten, vandaag heb ik een test gehad en ik was 20 min. vroeger klaar dan de rest, echt overdreven. Die test was zoooooo gemakkelijk! Wij hebben hier bijna geen les, vandaag hebben van de zes lesuren, twee lesuurtjes les gehad, en zo is het al de hele week, en waarom weet ik niet. Dus eigenlijk zitten wij in de klas of buiten de klas lekker te nixen, te dansen, muziek te beluisteren,... Ik ben al een keer bij de directrice op het matje geroepen samen met Marcos omdat ik we elkaar een heel dikke knuffel gaven. De directrice was met een ouder aan het praten die gewoon licht geshokeerd was door ons. Ik zie haar gezicht nog voor mij: echt met haar mond wijd open en ze sloeg een zwak kreetje, tjezus, echt overdreven hahaha. Vorig weekend ben ik van zaterdag tot en met Dinsdag samen met Lara en haar familie naar de zee geweest in Nagua. Zij hebben daar een domein met twee schattige huisjes omringd door mooie vegetatie. Ik heb me heel goed geamusseerd en me goed kunnen ontspannen. Elke dag vroeg opstaan(zonder probleem), lekker ontbijt, naar t 'strand, lekker eten, terug naar ´t strand, nog eens eten, en gezellig babbelen, spelen(met de kleindjes) muziek beluisteren en dansen. Echt een chill weekend. Ik ben in de zee wel twee keer gebeten, door een vis hoogstwaarschijnlijk, met botte tanden, ik denk dat de mensen het een kilometer verder gehoord hebben. Heel opmerkelijk ook is dat het de gewoonte is om met een auto op het strand te rijden. De stranden zijn hier zo prachtig, het water is zo helderblauw en lauw, maar de mensen zijn zich niet bewust van het milieu. Ze vervuilen de stranden dat het niet meer mooi is, het is ZO schandalig, ik was er echt van aangedaan dat de mensen zo'n mooie stranden zo vervuilen. Overal liggen er plastieken borden, glazen, flessen, papiertjes, plastiek zakken, bestek,... Ik heb er spijt van dat ik er geen foto van heb genomen. Ik was echt kwaad, dus begin ik daar - net zoals mijn mama zou doen- het vuil op te ruimen en het op een storthoop te gooien en daarna voelde ik me al beter. Wat kan ik nog allemaal vertellen: Ik ben ferm aan het verdikken, mijn mama is echt een TE coole mama en zo geflipt, mijn zus is een fantastisch zalige vriendin, ik, die helemaal niet graag telefoneer, telefoneer zeker drie á vier maal per dag. Telefoneren is hier een gewoonte ookal is het gewoon om wat te zeveren. Als je iemand niet op hebt gebeld dan zijn ze teleurgesteld in u. De mensen zijn hier zoo sociaal! Je spreekt hier met iemand voor vijf min. en dan word je al beschouwd als één van hen en willen ze je meteen aan iedereen voorstellen. Iedereen vraagt iedereen al meteen uitnaar een feestje, na een gesprek van zelfs maar een paar min. Er zijn hier kerels die beweren dat ze mijn volgend vriendje zullen zijn ookal kennen ze me van toeten nog blazen. Okay dat was het were voor vandaag!Ik ga een heerlijk koude douche nemen. DE REST VAN DE FOTOS KAN JE BEKIJKEN OP MIJN SPACE (ZIE LINKS)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zou zeggen dat ik je een brood opstuur, maar tegen dat dat er is is het ook niet lekker meer denk ik ... Je moet maar onthouden dat hoe langer je het moet missen hoe lekkerder het zal smaken als je terug bent ... geniet van de leuke dingen daar want die zul je ook missen als je weer in België bent .. En ons en de leuke dingen in België heb je je hele leven nog! Dus geniet geniet geniet!!!!! dikke kus en knuffel
Sarah

Moonlitish Angel zei

hey valentje,

ik zal eens een berichtje achterlaten..
Ik merk da je het daar goed hebt en ben daarom supperblij voor jou!! Dat is eiglijk alles wa 'k nu momenteel weet te zeggen :D maar ik zal zeker nog reagere op jou berichies ;-)

Nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier!!! & GEnoT EnzO!!!!

Lov*S & Kiss*S from me, Sien

SANTO DOMINGO

SANTO DOMINGO
De Hoofdstad

Tijd in

Santo Domingo