zondag 25 november 2007

Dus de promocion!! De Promocion zou je misschien kunnen vergelijken met Chrisostomos hier. Het is iets wat enkel voor de laatstejaars bestemt is. Voor de promocion "ontwerpt" elke school een eigen uniform en de school met het beste uniform wint iets, weet ik veel wat. Ons uniform had de Barbiekleuren; roos en geel maar dan in combinatie met bruin met daarbij een pet, een tas, handdoek, vestje, enz... Doorheen het jaar mogen we die kleren blijven aandoen. Op de dag word er altijd een show voorbereid; Dit jaar heeft er een leerkracht gezongen en werd er gedanst door de Promociondansgroep, waar ik o.a. bij was en er werd gedanst door de dansers van de ZONA REGGAETON, een tvprogramma. Het was zooo plezant, iedereen was zo dolenthousiast, kleine meisjes gilden als ze al die "stoere" "knappe" "homies" de trappen zagen afdalen. Ik heb er zoooooo van genoten om nog eens mee te doen met een dansoptreden en vooral als het publiek je zo zit toe te juichen. Ik heb ontdekt dat hip hop toch wel volledig mijn ding is, zelfs meer dan salsa, dus daarin wil ik o.a. ook in verdergaan! En dat zal ik ook! Die promocion was echt nen hele show, want daarna verzamelden we allemaal op de parking in school en daar stonden autos en Squads klaar. het was de bedoeling dat we in chique intrede gingen maken met autos en sommigen in squads. Iedereen zat op de auto deuren, of in de koffer met de kofferdeur open, of uit het autodakraam kabaal te maken en show te verkopen. Ik vond het een beetje overdreven, maar toch was het wel plezant want het publiek ging helemaal mee in op. Er werd muziek gedraaid en er werd gedanst, gejuicht, leerkrachten kwamen éém voor éém naar voor om een solodansje te doen. Dat vond ik echt tof van die mensen dat ze zichzelf in bijzijn van hun leerlingen ZO konden laten gaan voor een minuut. Ja dat was nogal Ambiance. Na de show zijn met zijn allen naar de mc donalds gegaan , en van de Mc donalds wat gaan drinken in een parkje, wat ik een beetje saai vond, want het was om te praten, maar Dominicanen praten niet in kleine groepejes van drie of vier, maar houden een gezamenlijk gesprek van wel 25 man, en dan versta ik er niks van, dus zat ik daar maar wat te koekeloeren en ik voelde me echt stom. Het is te vroeg om nu al iets te gaan doen met een groep dominicanen, ik moet nog wat beter mijn Spaans leren. Dus dat was de Promocion in het Kort beschreven. DE mensen hebben hier de gewoonte om hun neus steeds op te trekken en daarbij word er vaak een zeer vervelend diep knorgeluid geproduceerd. Mijn leerkracht van wiskunde is daar een KEi in, ik walg van die kerel. Zonder overdrijvin, hij gaat tot drie keer per minuut, tjezuss, en dan moet je je eens voorstellen dat je hem twee lesuren van elkaar hebt. Daar kan ik dus echt NIEt tegen, amai dat irriteert een pak. Ik heb nu juist last van een erge verkoudheid en ik moet heel vaak naar de wc lopen om mijn neus deftig te snuiten, want je neus snuiten is hier niet zo beleefd, oftwel doe je het stilletjes, maar dan krijg je er niets uit. Dat is iets waar ik mij niet voor wil aanpassen, no way. mijn zus en ik De mensen hier zijn zooo gelovig: Paternosters word als ketting gebruikt, één van mijn beste vriendinnen hier, Dally, heeft een armbandje waar op staat "I love Jesus"... soms zie je iemand uit zichzelf een kruisje doen, ik ken drie mensen die zeggen dat de bijbel één van hun lievelingsboeken zijn. En die mensen zijn net zoals jij en ik. Ik ga elke samen met Patricia mee naar huis met de auto en op een dag was de auto stuk en toen de garagist ter plaatse de Uto kwam repareren zij hij iets waar ik op uit heb gemaakt dat als we teveel gas gaven er vuur kon komen in de uitlaatpijp en de auto kan exploderen. Dus moest de auto een volledige reparatie ondergaan, maar eerste moesten we nog naar huis vooraleer de auto gerepareerd werd. DUS, ik was Super bang, ahjaaaaaaaa de auto kon elk moment exploderen... en de rest... die bleven heeeeel kalm door de volgende reden, en dat is omdat God bij jou is en zij geloven dat God je in leven houd, dat vind ik persoonlijk heel naief, maar kom... ik liet ze doen, en heb me uiteindelijk voor niets zo opgewonden, ik leef nog. In elk huis waar ik al gekomen ben, en ook in mijn huis, is er een hoektafeltje waar de bijbel open ligt, met daar rond kaarsjes en een foto van Jesus of overleden familieleden. Ik ben hier nog geen enkel persoon tegen gekomen die niet gelovig is, buiten de Afsstudenten dan. MIjn broer ABel is een aap en het huis is zijn jungle! Hij is en deugeniet en zo ongelofelijk stout, en hij word zo slecht opgevoed. Geen tijd om meer te zeggen, dit is voor de volgende keer! :D Plaza Colonial, een toeristenoord! Het gaat heel goed met me, ik krijg veel vrijheid, mag bijna alles wat ik wil, ik mis enkel mijn liefje steeds meer en meer en hoop dat hij kan langskomen!
VOOR DE VOLGENDE KEER: Linde in het zwembad vam de VIssePresident!!! Ik, aan het chillen op mijn bankje in de hof van mijn toekomstige villa, Jawel!! PLaya Juan DOlio!

Geen opmerkingen:

SANTO DOMINGO

SANTO DOMINGO
De Hoofdstad

Tijd in

Santo Domingo