zondag 2 december 2007

Uitstap naar de Zona Colonial! De zona Colonial is de eerste stad van de Dominicaanse Republiek en héél Amerika, opgericht door Christopher Colombus. Je vind hier en daar nog overblijfselen van die tijd zoals, het eerste hospitaal van héél Amerika, militaire basis, oude kerkjes, het huis van Christopher colombus dat we ook bezocht hebben,... jah vanalles. Het is er wel plezierig om rond te lopen, gewoon door de sfeer. Overal mensen , vooral oudjes die rustig op een bankje zitten te rusten in de schaduw, breien, de krant lezen, of gewoon naar de mensen kijken. Overal hoor je muziek en 's avonds zijn er altijd concerten op de "Plaza Colonial", het nachtleven is hier geweldig, er zijn veel discotheken dus zie je 's avonds heel veel jongeren op straat... Hier zie je de meeste toeristen, in groepen, ook Belgen! De mensen hier vallen voor blankere mensen, dus telkens als er een blank persoon voorbij kwam, waren de meisjes of jongens helemaal opgewonden aan het wijzen, giechelen, daimn... dat zijn dat helemaal niet speciaal mooie personen ofzo, maarja... blank is blank. Ook in meisjestijdschriften staan er altijd veel mannen. In belgië zijn die mannen vaak donker getint, en hier zijn ze bijna allemaal blank haha en zoooo lelijk en hier vinden ze die mannen knap. Hier is bv Harry Potter een bink, haha :D en Tom cruise ook, maar hij kan er nog wel door. Ik heb hier al veel jongens tegen gekomen die Beyoncé helemaal niet speciaal vinden en in België is dat de BOEm! Het allereerste hospitaal van Amerika. Deze groene mannetjes zie je o-ve-ral rondlopen. Ze verkopen heerlijk tropisch waterijs aan vijf pesos, dat is niks, dat is nog minder dan 5 cent.Het huis van Christopher Colombus. Uitzicht op het haventje Hard rock café? Hier? Parque Colonial. Typisch bars. Wat je hier veel ziet: schoenenpoetsers PLaya JUAN DOLIO Ik ben op een Zaterdag samen met Linde op ons eigen houtje naar Playa Juan Dolio geweest, een prachtig strand! In de ochtend supergoed weer, en tegen dat we er aankwamen was het al aan het overtrekken. We vertrokken vroeg en ik heb voor de eerste keer het openbaar vervoer genomen: de Guagua. Dat is een klein busje waar er zoveel mensen in mogen als er kan: mensen zitten zelfs op elkaars schoot als het moet. Het heeft wel iets. Het is ook super goedkoop, dus ik ga vragen aan mijn papa of ik in het vervolg niet daarmee naar mijn vrienden mag gaan. Hij zegt altijd dat het gevaarlijk is, ik zou wel niet weten waarom, naarja taxi´s zijn zo deur en ben het beu om altijd mijn geld eraan te verspillen! Ik heb al heel veel geld opgedaan aan taxi´s. Wist je zelfs dat de taxi´s duurder zijn als het regent en als het nacht is??? en veel duurder als het nacht is en het ook nog eens regent. Hoe stom is dat niet? Maarja enfin, natuurlijk stonden we weer in het middelpunt van de aandacht in de guagua. Als je naar de mensen keek, keek je ze recht aan in de ogen omdat ze je steeds aankeken en daar schoot ik altijd in de lach van , maar dan kijken ze je nog meer aan. Toen we uitstapten, zaten we in de arme buurten, ik was heel alert en drukte mijn rugzak stevig tegen me aan, keek vaak om me heen omdat de mensen me vaak zeggen dat er veel dieven rondlopen. Toch werden we al direct zeer vriendelijk naar onze bus Tourbus geholpen om naar de zee te rijden. Dan werden we dan lastig gevallen door straatverkopers en zelfs een oud eng madameke die me bij de arm vastnam en me niet wilde los laten, ik heb haar hand van me af moeten rukken. Eens dat we vertrokken waren hebben we een heel plezante dag gehad. Eerst ene beetje zon en wat gezwommen en dan maar wat fotos getrokken en ons zo geamusseerd. Aan het strand grenzen veel tuinen van villas, waar je gewoon in kan als je wil, dus als het begon te regenen zijn we gaan schuilen in een paviljoentje van de Vicepresident, Linde wou percé een sprong in het zwembad wagen , echt een dom zicht :D. De butler van de vicepresident kwam met ons een praatje maken, hij was gelukkig geen geile bok, zo zijn er niet veel hier! En stelde ons voor om eens op een woensdag of Dinsdag in het zwembad te gaan zwemmen, hihi, natuurlijk! Ik heb voor de eerste keer hevige ruzie gehad met Abel. We hebben zelfs echt gevochten... Het is een stout stout, opperstout kereltje, een deuegniet, die zijn grenzen niet goed kent. Hij begon was op mij aan het schieten met een rekkertje, zeer pijnlijk. In het begin lach ik er nog mee, dan speelde ik mee, maar na een tijd vond ik het niet meer plezant en ik heb ik hem vaak moeten vragen ermee te stoppen omdat het echt pijn deed, uiteindelijk heb ik mezelf dan maar opgesloten inmijn kamer, maar in mijn kamer is er een raampje naar de badkamer, en vanaf daar begon hij me weeral te beschieten. Toen was ik heel kwaad. Je mag zoveel zeggen als je wil dat hij ermee moet stoppen, hij doet het niet. Als je je kwaad maakt, vind hij het nog plezanter en lacht hij je uit en zegt hij dat je zwak bent. Ik liep achter hem aan, en dan sluit hij zichzelf snel op in de kamer van mijn ouders en als ik dan me even omdraai, doet hij de deur even uit om me uit te lachen. Jaja, het is een vervelend kereltje. Toen heb ik mijn fototoestel genomen en er een foto van genomen, zodat jullie het ook eens konden zien. Dan denk ik, oke, ik trek me er niets meer van aan, of dat ga ik toch proberen, het is toch maar een stom klein kind. Ik zet mij terug neer in mijn kamer, en nog steeds lukt het hem om me drie keer te beschieten zonder dat ik er iets van merkte. Dan deed ik de deur op slot, en dan zat hij aan Randy´s kop te zagen (Randy zat bij mij in de kamer) om de deur open te doen, Randy doet de deur open, en hij komt binnen, en hups! nog een rekkertje tegen mijn bil. Toen heb ik hem een klets gegeven en en hem buiten gezet met veel tegenstribbeling.... enfin de druppel is gekomen toen hij de deur met de sleutel openkreeg en ik een rekkertje tegen mijn gezicht heb gekregen. Nog nooit heeft iemand mij zo woedend gekregen als toen, ik heb hem kletsen gegeven, en hij heeft mij boksen gegeven, ik kon die dag niet zo goed eten, omdat mijn kaak pijn deed. Maar ik heb het hem helemaal niet kwalijk genomen omdat ik toch begonnen was, natuurlijk sla je terug. Ik was helemaal aan het trillen van woede. Mijn broer ook, hij was in een monster veranderd, hij keek erg griezelig. Ik ben naar mijn kamer gegaan om te bekomen, ik was ineens zo moe en nog steeds aan het trillen, maar voelde geen woede meer. Ik ben na een minuut naar mijn broer gegaan en heb hem vastgepakt en gezegd dat het me speet, en dat hij zoiets nooit meer mag doen. Hij nam het heel goed op, hij was heel hard verschoten van mij, en beloofde mij zo nooit meer te doen, hij had er spijt van. Mijn ouders zeiden me dat het goed was dat ik hem kletsen had gegeven, want bij hem zou dat zogezegd nodig zijn. Ik vind het triest dat ik op zo´n manier zijn respect moet winnen. Waarom heeft hij zoveel respect voor mijn zus en mijn vader: zij slagen hem het meest. Ik hoop dat dit niet meer moet gebeuren. Die avond hebben Abel en Moises ook nog eens slagen met de riem gekregen van mijn vader3. Ze hadden water op de motor gegooid van de auto van een vriend. Om de één of andere reden staat die auto hier al een maand of langer. Mijn broertjes zitten altijd in die auto spelen, ze weten dat ze dat niet mogen, het werd hen al honderd keen gezegd dat ze dat niet mogen. En ik snap wel dat mijn ouders daar razend om worden en een straf zou ik goed vinden of mss één klets, maar geen 10 slagen met de riem. De ruggen van mijn broertjes zagen rood, Moises leek gechoceerd en Abel was ermee aan het lachen. Ik was gechoceerd en de rest deed er heel normaal over. Jah, zo gaat dat hier. Ze weten niet wat ze met Abel moeten aanvangen, hij is heel stout. Hij pest Moises maar al te graag en zeker als hij begint te wenen, dat vind hij zo grappig en dan doet hij er nog graag wat schepjes bovenop. Mij kreeg hij graag boos en vooral omdat ik hem in het bgein noooit kletsen gaf, dus deed hij maar verder. Maar man, dat kan zo´n lastpak zijn. Hier noemen wij mensen zoals hem "Jodon". Maar dat in het onderste schuif, nu is hij heel braaf tegen mij. Voor de volgende keer: Lara's verjaardag!!

1 opmerking:

Unknown zei

Daaaaag Valentje!!

Allez, eindelijks iets anders dan enkel uitgaan en doe je wat aan cultuur :-)Het ziet er een heel leuk, schattig en gezellig stadje uit! Ik krijg al zin om er zelf rond te lopen. En zwemmen in het zwembad van de vice-president, zaaaalig :-) Da's hier allerminst denkwaar ( ook al omdat wij geen president hebben, hihihaha :-)) OKéééé :-). En dat broertje van je, hoe durft ie jou zo pesten. Geef toe, in vergelijking met hem was ik toch een doetje? :-)

valentje, amuseer je verder!! Ik hoop dat je nog wil terugkomen naar België :-)

En ja, Harry Potter is extreeeeeeeeeem spannend...!

Dikke zoeen,

caroloen

SANTO DOMINGO

SANTO DOMINGO
De Hoofdstad

Tijd in

Santo Domingo